Skip to content

La normalitat de tenir por i els beneficis d’afrontar-la… a la mitjana edat

15/02/2013

A la midlife… mirem enrere i mirem endavant.

A mesura que passa el temps, les pors ens tenen lligats. Ens fa por canviar coses i de vegades ens resignem afirmant que “les coses són així!”. En canvi, però, quan la força de les circunstàncies no es deixa cap altre remei canviem, tots acabem fent-ho. El canvi és possible!

Quan volem canviar quelcom per voluntat pròpia, no ho fem per por a perdre alguna cosa. És una conducta normal…. Normal si visquéssim per sempre! Però en realitat el nostre temps a la terra és limitat i cada moment que passa el limita encara més. Les preguntes són: Cóm vols passar el temps que et queda?  Quines vols que siguin les teves prioritats?  Per què?  Què aconseguiries si el teu dia a dia es correspongués realment amb el que desitges?  I si això no passés mai?

Quin sentit té no fer els canvis que saps que necessites per tenir la vida que mereixes?  Cada cop queda menys temps. T’hi poses ara, o vols esperar a estar prop del final per dir:  “m’hauria agradat tenir aquella conversa”, “m’hauria agradat posar en marxa aquella passió”, “m’hauria agradat canviar allò que m’ha limitat sempre a la vida”, “m’hauria agradat expressar millor les meves emocions”, “m’hauria agradat tenir eines per millorar les meves relacions personals”, “m’hauria agradat tenir una feina que m’omplís de veritat”, “m’hauria agradat viure els 7 dies de la setmana i no perdre 5 dels 7 dies esperant els altres 2” “m’hauria agradat no jubilar-me mai perquè m’encantava la feina que feia”…. I tantes i tantes coses.

El taller “Redissenya laLogo Redissenya - fonaments segona meitat de la teva vida – fonaments t’ajuda a plantejar aquestes i altres qüestions, mitjançant petits impactes a la teva consciència, que faran que et posis en marxa cap un lloc molt més proper a la teva plenitud. El taller serà una llavor que hauràs de cuidar molt després, però que t’adonaràs que és la llavor del teu propi fruit i com a tal la tractaràs.

T’atreveixes a viure com desitges?… Impossible?…  OK, doncs llavors renuncia-hi.

Si no és ara, Quan?     Si no ets tú, Qui?

.

Xavi Garcia

No comments yet

Responder

